Booking.com

VAROLUŞ SEÇİMİ...

Varoluş seçimi, bir konu ile ilgili bir karar almak demek .

 Hayatınızda değiştirmek istediğiniz bir şey varsa, o konu ile ilgili fikrinizi değiştirmeniz yeterli.

‘Ayran severim’ ‘Kereviz yemem’ . İşte size varoluş seçimleri.

‘Varlıklıyım’ ‘Param yok’ ya da ‘Sevgilim var’ ‘İlişkim yok’. Bunların hepsi VAROLUŞ SEÇİMLERİ.

Kendimizle veya hayatla ilgili her yaptığımız beyanat, ya daha önce aldığımız kararların tekrarı ya da o an itibariyle yeni aldığımız bir karar.

Aslında hepimiz her gün defalarca varoluş (olma) seçimi yapıyoruz sadece farkında bile olmuyoruz bunun.

Ben kelimesini bir anahtar gibi düşünün, anahtarı takıp motoru çalıştırınca arkasına eklediğiniz her ne ise gerçekleşmek zorunda.

Diyelim ki, ‘Ben kereviz yemem’ dediniz ama anneniz önünüze bir tabak kereviz yemeği koydu ve ‘Ye çocuğum, zeytinyağlı pişirdim, portakal suyu da koydum, çok lezzetli oldu’ dedi. Annenizi kırmamak için bir çatal aldınız ve ‘hımm, güzelmiş’ diyerek o tabağı bitirdiniz. Bravo, yeni bir varoluş seçimi yaptınız. Artık kereviz yiyen bir kişisiniz.

Bir arkadaşımı aradım cepten. “Müsait misin?” diye sorduğumda araba kullandığını söyledi ve araba kullanmayı sevmiyordu. Her yere dolmuş veya taksiyle daha rahat gittiğini söylerdi. Araba kullanmayla ilgili fikrini değiştirmiş. Araba kullanmayan bir insandan araba kullanan bir insana dönüşmüş, yani bir varoluş seçimi yapmış.

Bir konuda, daha önce almış olduğunuz kararlardan yani varoluş seçiminizden memnunsanız, aynı çizgide devam etmeniz harika bir durum. Fakaaat, eğer memnun değilseniz, yeni bir karar almanız yani yeni bir varoluş seçimi yapmanız hayatınızdaki değişimleri başlatacak olan şeydir.

Hayatımıza istediğimiz şeyleri çekebilmemiz için, henüz hiçbir şey değişmeden bizim o konu ile ilgili fikrimizi değiştirmemiz gerekli.

Bakış açımız değiştiği anda birden zihnimizde bir ışık yanar sanki, daha önce görmediğimiz şeyi farkeder ve belki de daha önce biliyor olsak bile o an biz keşfetmiş gibi hissederiz.

Buna benzer şeyler deneyimliyorsanız bilin ki, siz olma seçimi yapmışsınız ve istediğiniz her ne ise yakında hayatınızda olacak. Yalnız bu işin sahtesi olmaz.

Sizinle kendi örneğimi paylaşayım. Para ile ilgili çalıştığım dönemde, teorik olarak şu bilgiyi biliyordum: “ 

Hayatımızda hiçbir değişiklik gerçekleşmeden varlıklı hissetmek, varlıklı olmanın tek anahtarıdır”.

İşin doğrusunu söylemek gerekirse, hayatımın hiçbir döneminde maddi olarak ciddi bir sıkıntı yaşamamış olmama rağmen, kendi ego kararlarım sebebiyle gerçek anlamda varlıklı hissetmeye kendime izin vermemiştim ve bakış açımı nasıl değiştireceğimi de pek bilmiyordum.

Yine de başladım bu konu üzerinde çalışmaya; ego kodlarımı buldum, bütçe egzersizine başladım, diğer egzersizleri yaptım, vs… Fakat ne zaman şükür egzersizlerimde para ile ilgili şükretsem, içime bir şekilde sinmiyordu ve söylediğim cümleye gerçekten inanmadığımı hissediyordum.

Ben de cümleleri inanacağım şekillere çevirdim, diğer egzersizleri yaptım. Üzerinde çalışmaya devam ettim anlayacağınız.

Sonra bir gün şükür egzersizini yaparken, zihnimde gerçekten bir ışık çaktı ve ben aslında sahip olduğum şeylerle son derece varlıklı olduğumu farkettim.

Defterimi kapadım ve yattım ama uyuyamadım, resmen içimde acayip bir enerji vardı. Sanki çok önemli ve büyük bir keşif yapmış gibi hissettim kendimi.

Aslında varlık durumum 5 dakika öncesinden daha farklı değildi, sadece ben fikrimi değiştirmiştim. Daha önceden, sahip olduğum şeylerin zaten olması gerekenler olduğunu düşünür ve olmayanlara odaklanırdım.

Tam o saniye sahip olduklarım beni mutlu etmeye ve kendimi varlıklı hissetmeme yetmişti, hem de henüz hiçbir şey değişmeden. Aslında ne kadar varlıklı olduğumu düşünmeye başlamıştım. İşte tam o anda yeni bir Varoluş (Olma) Seçimi yapmıştım.

Elbette ertesi gün banka hesabımda birden 1.000.000 TL belirmedi fakat paramın bereketi artmaya başladı.

İstediğim şeyleri yapmama rağmen, sanki eskisi kadar hızla azalmıyordu para, hatta o ay her zamankinden dört kat daha fazla birikim yaptım.

Tam istediğim şeyin hediye gelmesi, almak istediklerimi inanılmaz uygun fiyatlara bulmak veya yemeğe gittiğimizde ısmarlanması gibi güzellikler daha sık olmaya başladı. Hatta başka bir hesapta unuttuğum bir para çıktı ortaya.

İşin güzel yanı, bir Varoluş Seçimi yapmış olduğum için bunları farketmem kolaylaştı. Ben farkettikçe de varlıklı olduğuma inancım daha güçlendi. Kendi kendini besleyen olumlu bir döngüdür bu.

Siz değiştirmek istediğiniz konu ile ilgili fikrinizi değiştirdiğiniz anda, olaylar kendi kendine gelişmeye başlayacaktır.


-Alıntı--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder