Booking.com

DOĞRU SORULAR...

Kendimizi tanımak ve diğer insanlarla iletişimimizi geliştirmek için yaptığımız farkındalık yolculuğu doğru soruları sormakla başlar…

Aşağıdaki soruları kendinize yöneltip dürüstçe cevapladığınızda büyüme ve gelişme yolunda kocaman adımlar atmış olacaksınız. Şimdiden iyi yolculuklar. 

"*Nasıl davrandım? Neyi, nasıl söyledim? Dostça mı, yoksa sabırsız bir şekilde mi davrandım?

*Karşımdakini dinledim mi? Onun bana iletmek istediği şeyi anladım mı?

*Belirsizliklerde soru sordum mu? Yapıcı bir iletişim kurma gayretinde oldum mu? Gerçek bir iletişim ve duygu alışverişi oldu mu aramızda?

*Ben bu insanı nasıl görüyorum?

*Ben bu insandan ne bekliyorum?

*Bu insan benden ne bekliyor?

*Bu insanın beklentilerini karşılamak için gönülden istekli miyim? Yoksa bu insanın beklentilerini karşılarken, bunun, kendimi gerçekleştirmemi engellediğini ve beni daralttığını mı hissediyorum?

*Karşımdakine fazla yükleniyor olabiliriyim? Onun kendisini gerçekleştirmesini engelleyerek, onu daraltıyor muyum?

*Dikkat edilmeyi ve onaylanmayı her şeyden çok mu istiyorum?

*Bu insan tarafından ne zaman onaylandığımı hissediyorum?

*Ona güvenerek kendimi açabilir miyim veya içimi dökebilir miyim?

*Bu insanla temasımı sürdürmek niçin işime geliyor?

*Ben bu insana ne veriyorum?

*Ben bu insana verecek neye ya da hangi beceriye sahibim?

*Ben bu insanın onurunu hiç zedeledim mi?

*Ona fazla yaklaşarak, sınırlarını zorlayarak haddimi aştım mı? Yoksa bu insan mı benim sınırlarımı zorlayarak bana zarar verdi? Eğer öyleyse, bunu neden yaptı?

*Karşımdaki kişi (ya da ben), yanımızda başkaları olduğunda, daha değişik mi davranıyoruz? Eğer öyle ise: Bu davranışların şekli nasıl oluyor ve neden öyle oluyor?

*Ben hangi pozitif özelliklere sahibim?

*İlişkimiz yapıcı ve üretken mi?

*Bu ilişki her iki taraf için de karlı mı? Yoksa yıkıcı ve güç kaybettirici mi?

*Bu ilişki içerisinde ben kendimi gerçekleştirebiliyor muyum, yoksa kendimi, bireyselliğimi ve ihtiyaçlarımı gizlemek zorunda mı kalıyorum?"

  Sorular 'Andreas Dolberg'in Reiki-Üstatlığa Giden Yol' kitabının çeşitli bölümlerinden alıntı yapılmıştır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder