Booking.com

AFFETME MEDİTASYONU



Meditasyon, çok basitçe ifade etmek gerekirse, zihnimize doğru şeyleri düşünmeyi öğretmenin bir yoludur. Meditasyon ruhun içsel sakinliğini deneyimlemek için, içimize doğru yaptığımız bir yolculuktur. Meditasyon, hedefimizi gerçekleştirmek üzere, içsel gücümüzün yetişip gelişmesini sağlar. Meditasyon yoluyla, kendi içimizdeki o olağanüstü enerjiden yararlanmayı öğreniriz. Bunu, amaca yönelik, güçlü ve odaklanmış düşüncelerle yaparız. Meditasyon, iç huzurumuz ve sakinliğimizle beslenip güçlenerek, , istediğimiz her an, zihnimizi sakinleştirebilmemizi sağlayan bir alıştırmadır/uygulamadır.

# Huzurlu bir zihni, öz saygıyı ve mutluluğu geliştirir.
# Zihninizin berrak ve odaklanmış olmasını sağlar.
# Hafızayı ve konsantrasyon gücünü artırır.
# Yaşamdaki zorlukları soğukkanlılıkla karşılayabilir, yüzleşebilirsiniz.
# Potansiyelinizin tam olarak ortaya çıkmasını sağlayabilirsiniz.
# Düşüncelerinizi daha iyi kontrol edebilirsiniz.
# Kararlarınızı çok daha kolay alabilirsiniz.
# Uyku kaliteniz artar.

Meditasyon düşüncesiz farkındalık konumudur. O konumdayken dikkatinizi geçmişe ya da geleceğe, yani gerçekten uzağa götürecek hiçbir düşünce yoktur. Kişi düşünmediğinde dikkati sadece şu anı deneyimler. Şu an tek gerçektir çünkü orada ne bitmiş olan geçmiş vardır ne de gelecek. Fakat meditasyon uyku ya da trans konumu değildir çünkü meditasyonda kişi kendi yaşadığı deneyimlerin tamamen farkındadır. Ve o saf farkındalık konumunda kişi içindeki sonsuz huzur, neşe ve sevgi kaynağı olan ruhunu hissetmeye başlar. Meditasyon konumunda kişinin dikkati sürekli yedinci çakranın -- Sahasrara'nın -- yer aldığı başın üstündedir. Hafiflik ve barış konumunu hissetmeye başladığınızda sadece gözlerinizi kapatın ve düşüncelerinizi seyredin. Düşüncelerinizi kontrol etmeye ya da onları durdurmaya çalışmayın.

Evrende iki büyük enerji mevcuttur. Biri “ Korku ” diğeri ise “ Sevgi ”. Sevgi ifadesi olmayan her şey bir korku ifadesidir. Eğer kendinizi ya da başkalarını affetmiyorsanız ya da huylarınızı “ben böyleyim” diyerek dönüştürmeye yanaşmıyorsanız altıda yatan mutlaka bir korkudur. “Güçsüzlük korkusu, Suçlanma korkusu, Reddedilme korkusu vs. ”Kendinizi korkunun alevlendirdiği durumlar içinde bulduğunuzda, ki bu öfke ve düşmanlık duygular yaratacaktır, yapılacak tek şey korku'yu kucaklamaktır. Hissettiğiniz korkuyu geçersiz kılmaya, inkar etmeye ve bastırmaya kalkışırsanız, kesinlikle onun gücüne güç katarsınız. Aynı şekilde düşmanlığı ve öfkeyi geçersiz kılacak olursanız, eğer sabırsızlığı ya da acımasızlığı geçersiz kılmaya kalkarsanız siz onu güçlendirirsiniz. Öyleyse amaç bastırmak, defetmek, itmek değil onu kucaklamaktır. Eğer korkuyu kucaklamak istemezseniz ve onu güçlendirirseniz, korkmakta olduğunuz her şeyi kendinize çekersiniz. Unutmayın düşünceleriniz bir güçtür, düşünceleriniz elektromanyetik enerjidir. Düşünceleriniz realitenizi yaratır.

AFFETME MEDİTASYONU

Affetmemekle kendinize ne kadar büyük zararlar verdiğinizin farkında mısınız? Affetmediğiniz zaman negatif enerji üretmeye başlarsınız, bu enerji tüm bedeninizi sarar ve sizin sağlığınızı tehdit etmeye başlar ve asla özgür olamazsınız. Dünyanın neresine giderseniz gidin o affedemediğiniz kişileri ve olayları sırtınızdaki küfede taşırsınız.

Bırakın onları, affedin gitsin. Atın sırtınızdan onları ve hafifletin yaşamınızı ve özgürlüğünüzün tadına varın.

KENDİNİ AFFETME

Gözlerinizi kapayınız, burnunuzdan derin bir nefes alın ve sonra ağzınızdan verin. Kendi görüntünüzü imgeleyerek gözünüzün önüne getirin. Ona bakarak yüksek sesle aşağıdaki cümleleri tekrarlayınız.

# Ben seni affettim
# Sen zaten affedildin.
# Yaşadığın ve yaptığın her şey için ben seni onaylıyorum.
# Seni bir başkasının onaylaması gerekmiyor.
# Ben seni onaylıyorum
# Seni affediyorum.

Şimdi kalbinizden çıkaracağınız pembe sevgi ışığını yine kendi kalbinize yollayın. Işıkların en güzel pembelerden oluşması için gayret gösterin. Işıklar kalbinize doğru gittikçe yüzünüzdeki değişimleri takip edebileceksiniz.

BAŞKASINI AFFETME

Affetmeye karar verdiğiniz ve affetmeye niyet ettiğiniz kişinin görüntüsünü gözleriniz kapalı olarak imgeleyin. Derin bir nefes alıp vererek aşağıdaki cümleleri yüksek sesle söyleyin.

# Ben seni affettim
# Ben kendimi affettim
# Sen özgürsün, ben özgürüm
# Sana en güzel düşüncelerimi yolluyorum
# Seni serbest bırakıyorum
# Seni affediyorum.

Kalbinizden çıkardığınız pembe sevgi ışığını onun kalbine yollayın ve o kişinin yüzünde oluşacak değişimleri gözlemleyin. Bu meditasyon değişim-dönüşüm meditasyonudur. İçinizde duyduğunuz nefreti, sevgiye dönüştürerek sizin özgür kalmanızı, sırtınızda taşıdığınız yüklerden kurtulmanızı en önemlisi nefret ve affetmeme duygularının sizde oluşturduğu hastalıkları gidermenizi sağlar. Her gün tamamen affedene kadar tekrar edilmelidir.

OLUMSUZ HUYLARI TEMİZLEME MEDİTASYONU

Hepimizin kusurları vardır. Kusursuz kul olmaz. Önemli olan bu kusurlarımızı bulup bunlardan kurtulmaya çalışmaktır.

Bunu yapmanın en güzel yolu aşağıdaki meditasyonu uygulamaktır ve mümkünse bunu yüksek sesle yapmaktır.

# Ben ………………
# Ben ………………olduğumu kabul ediyorum
# Ben ………………sevgiye dönüştürmeyi niyet ettim.
# Ben ………………seviyorum

Kalbinizden dışarıya imgeleyeceğiniz en güzel pembeliği çıkarın.

Örnek:

# Ben inatçıyım
# Ben inatçı olduğumu kabul ediyorum
# Ben inatçılığımı sevgiye dönüştürmeyi niyet ettim.
# Ben inatçılığımı seviyorum

Kalbinizden dışarıya imgeleyeceğiniz en güzel pembeliği çıkarın.

Hoşgörüsüzlük, Sevgisizlik, Sabırsızlık, İnatçılık, Kıskançlık vb. huylarımız için yukarıdaki meditasyonu uygulayarak tüm kötü huylarınızı temizleyip bu huylarınızı sevgiye dönüştürebilirsiniz.

Gözlerinizi kapayın, uçsuz bucaksız bir kumsalda olduğunuzu ve çıplak ayakla gezdiğinizi düşününü. Dilediğiniz gibi özgürce kendi kumsalınızda hareket edin. Dans edin, hoplayıp zıplayın ne isterseniz onu yapın sonra kumsalınızda bir ateş yakın pembe alevlerden oluşan bir ateş. Geçip karşısına oturun ve içinizdeki tüm kötü huyları temizlemeye niyet edin.

Ben kıskancım

Ben kıskançlığımı şimdi içimden çıkarıyorum

İsterseniz bedeninizden bir kabuk gibi kıskançlığınızı soyup çıkarın, isterseniz içinizden siyah bir poşet gibi çıkarın. Çıkardığınız kıskançlığınızı, pembe alevlerden oluşan alet içerisine atın.

Ben asabiyim

Ben asabiyetimi şimdi içimden çıkarıyorum

Yine yukarıdaki gibi içinizden çıkardığınız asabiyetinizi pembe alevlerden oluşan ateşin içerisine atın ve ondan kurtulun.

Bunun gibi çeşitli kötü huylarınızı pembe alevli ateşe atabilirsiniz.

Kötü huylarınızı ateşe atıp temizlendikten sonra korku meditasyonundaki tüm korkularınızı yine aynı ateşe atın. Elinizle başınızın üzerindeki ışık topuna uzanın. Eline ışık topunun değer değmez tüm bedeninizin ışıkla parladığını görün. Sonra son derece hafif bir bedene ulaştığınızı görüp ateşten uzaklaşarak denize doğru yürüyün, ister denize girebilir isterseniz denizin üzerinde yürüyebilirsiniz. Sonra tekrar geriye dönüp kumsalınıza gelip gözlerinizi açın.

KORKULARI SEVGİ ENERJİSİNE DÖNÜŞTÜRME MEDİTASYONU

Geçmiş yaşamımızdan taşımış olduğumuz, varlıklarından haberdar olduğumuz ya da olmadığımız korkularımız mevcuttur. Unutmayın sevginin olmadığı yerde mutlaka bir korku yatar. Korkularımızdan arınmamızın en başarılı yolu aşağıdaki korku meditasyonunu uygulayarak, korkularımızı sevgiye dönüştürmektir.

# Benim ……………..korkum var
# Benim ……………..korkumu kabul ediyorum.
# Benim ……………..korkumu şu anda sevgiye dönüştürmeye niyet ettim.
# Benim ……………..korkumu seviyorum

Kalbinizden dışarıya imgeleyeceğiniz en güzel pembeliği çıkarın.

Örnek:

# Benim başarısızlık korkum var.
# Ben başarısızlık korkumu kabul ediyorum.
# Ben başarısızlık korkumu şu anda sevgiye dönüştürmeye niyet ettim.
# Ben başarısızlık korkumu seviyorum.

Kalbinizden dışarıya imgeleyeceğiniz en güzel pembeliği çıkarın

Belli başlı korkular;

# Değersizlik korkusu
# Güvensizlik korkusu
# Parasızlık korkusu
# Yalnızlık korkusu
# Başarısızlık korkusu
# Esir olma korkusu
# Suçlanma korkusu
# Acı çekme korkusu
# Dışlanma korkusu
# Çaresizlik korkusu
# Ayrılık korkusu
# Aşağılanma korkusu
# Güçsüzlük korkusu
# Yokluk korkusu
# Kaybetme korkusu
# Yetersizlik korkusu
# Yok olma korkusu
# Hastalık korkusu
# İncitilme korkusu
# Sevilmeme korkusu
# Reddedilme korkusu
# Acizlik korkusu
# Terk edilme korkusu
# Onaylanmama korkusu






Bu meditasyonun amacı bedenimizdeki korku enerjisini sevgi enerjisine dönüştürmektir. Her gün bir korkunuzu temizleyerek bunu da birkaç tekrarla yaparak, tüm korkularınızdan kurtulabilirsiniz. Mümkünse bu meditasyonu de diğer meditasyonlar gibi yüksek sesle yapmanız daha uygundur. Ancak bu meditasyonu kalabalık bir yerde yapma gereksinimi duyarsanız tabii ki içinizden yapabilirsiniz.

Gün içinde korku duygusunun yükseldiğini hissettiğiniz anlarda önce derin bir nefes alıp verin daha sonra aşağıdaki cümleleri tekrarlayın. Yine mümkünse yüksek sesle.
# Bu benim……………….. duygum
# Ben kendimi……………..duygum olduğu halimle seviyor ve kabul ediyorum.

Kalbinizden dışarıya imgeleyeceğiniz en güzel pembeliği çıkarın.

Örnek;
# Bu benim sevgisizlik korkusu duygum
# Ben kendimi sevgisizlik korkusu duygum olduğu halimle seviyor ve kabul ediyorum. 




 ALINTIDIR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder